Håriga problem

Jag har i hela mitt vuxna liv färgat mitt hår mörkbrunt/svart men jag är blond/råttfärgad naturligt. Nu är saken den att jag innan sommaren började färga det så att jag skulle bli blondin igen. Ännu har jag inte vant mig riktigt vid det ljusa och nu börjar jag fundera på vad jag ska göra med håret.

Å ena sidan känns det dumt och tråkigt när man har lagt pengar osv på att få det ljust för att ganska snabbt färga tillbaka det. Å andra sidan har jag ju fortfarande inte vant mig, kanske är det inte rätt färg då.. Samtidigt är det ju snart vår och sommar, även om det känns långt borta, vilket gör att det kanske är bättre att vänta till hösten med en mörkfärgning. Funderar på att tona kanske men det känns inte som att "allt" kommer att försvinna då iaf.

Jag tycker mitt hår känns lite tråkigt för tillfället. Det blir nog till att fundera en hel del på det här, svåra problem man kan ha i sitt liv.

image93image92
Blondin/brunett???

Kommentarer
Postat av: SKÖNHET/Tips&Råd

mm dom är supersnygga båda två!

Vilket sammanträffande, känner exakt likadant för stunden! Hr blont hår naturligt men färgat håret mörkbrunt i över 8 år, så fick jag för mig innan sommaren att gå tillbaka till det ljusa och började göra slingor i omgångar hos frisören. Nu börjar jag sakna mitt mörka hår igen! Trivs inte riktigt såhär.. Men jag är ju nånstans mittemellan nu så jag får köra en gång till med ljusare slingor så kanske..

2008-02-07 @ 09:13:58
URL: http://www.beautycave.tjejsajten.se/
Postat av: Lina

Vad skönt att höra att man inte är ensam om samma problem, hehe. skrämmande lik situation måste jag säga! jag funderar på att vara blond lver sommaren, solbleks ju osv. Vill inte förhasta mig nu när jaginte haft det blont så länge. Vad tror du om att tona det brunt? försvinner all färg sen då? eller är det kört sen så man får blondera igen?

2008-02-07 @ 22:05:22
URL: http://www.linaka.blogg.se
Postat av: Linda

Jag tycker du passar bäst i mörkt...det känns mest Lina...fast det kanske är bara för att det var så när jag lärde känna dig...om du tonar det brunt kommer din egna färg växa fram sen...så gjorde ju jag för ett år sen typ...Kram

2008-02-12 @ 22:49:40
URL: http://tulpangnissel.blogg.se
Postat av: Lina

Ja jag tycker också det känns mer som mig nu..hehe.. frågan e om man måste vänta på att det växer ut.. det får man ju göra när man färgar tänkte om det sköljdes bort om man tonar det.. mitt hår växer ju så FRUKTANSVÄRT sakta :( hehe

2008-02-14 @ 23:20:46
URL: http://www.linaka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0