Inspiration så det kryper under huden

Jag har hittat några illustratörer som jag verkligen blev störtförälskad i med en gång. Den första heter Cecilia Carlstedt och gör helt underbara illustrationer.

image81


En annan sida jag hittade där jag också blev inspirerad var blindsalida som också hade en jättefin portfolio. Bilderna är mer av datorkonstruerad natur men väldigt fina ändå.

image82


Den tredje och sista som jag tänker tipsa om idag är MyDeadPony som har illustrationer mer i stil med Cecilia Carlstedts, ser mer ut som blyerts, akvarell och andra blandade tekniker.

image83

Efter att ha spanat runt lite på dessa sidor blir jag väldigt sugen på att själv försöka göra några snygga illustrationer. Tyvärr så tror jag inte att jag är lika duktig som dessa exempel jag tagit upp här men övning ger ju färdighet som man säger. Får se om jag hinner skissa lite ikväll kanske. Borde plugga också egentligen. Känns alldeles för ofta som om dygnet har för få timmar, jobbig känsla.

Kommentarer
Postat av: Sarah

http://www.leshop.se/

kolla in den sidan=) toppen!
jag ville ha fyrklövern oxå, men den var tyvärr slut.

2008-01-23 @ 21:06:28
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0