Retroporslin - som små guldklimpar

Idag tänkte jag tipsa om något som ligger mig varmt om hjärtat nämligen porslin. Jag ahr själv sedan jag var ganska lite målat porslin själv och älskar gammalt svenskt porslin. Jag älsar att spendera tid på blocket.se o kolla om det finns något spännande att köpa, tyvärr tillåter inte min studentbudget några större köp. Det är ju nämligen inte gratis att köpa dessa saker. Roligt är också att gå på loppis och leta fynd. Jag har till exempel köpt ett fat av Stig Lindberg för 5kr! Det kallar jag fynd. En favorit jag har är Zebra från Gefle.



Jag råkade snubbla över en sida på nätet där de visar massor med just det svenskt porslin. Kan vara värd ett besök om man vill bekanta sig lite med de olika modellerna och fabrikerna.

Kommentarer
Postat av: SKÖNHET/Tips&Råd

Ja det där känner jag igen:) Har också gått från svart/mörkbrun hårfärg till ljusbrunt med slingor. Det sliter ju inte lite om man säger så! Nu har jag ju inte hunnit prova den här produkten ännu men man kanske skulle kunan applicera den en timma innan sänggående eller så för att den ska hinna torka ordentligt:) Den kan du hitta hos frisörsalonger som säljer kerastase's utbud!

2008-01-31 @ 20:37:57
URL: http://www.beautycave.tjejsajten.se/
Postat av: s h o p a h o l i c m a m m a n

gud så snygg layout du har. har du gjort den själv?

2008-02-01 @ 23:01:15
URL: http://shopaholicmamman.blogg.se
Postat av: Lina

Vad kul att du tycker den är fin! Ja det är jag som har gjort den helt själv.. :D

2008-02-02 @ 15:26:08
URL: http://www.linaka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0