Samhall

För ett tag sen så gjorde samhall om sin logotyp. För de som inte vet vad samhall är så uttrycker de sig så här på sin hemsida:

"Våra medarbetare har funktionshinder som innebär nedsatt arbetsförmåga."


Tidigare såg logotypen ut som följer

image76


Nu ser den ut så här

image77

Jga måste säga att jag tycker den nya logotypen ser väldigt barnslig ut. Nästan nedvärderande för de som jobbar där, e de på dagisnivå eller? Kommer ni ihåg såna där klossar man skulle stoppa i rätt hål? Rund figur i unt hål osv.. den känslan får jag är jag ser färgerna och teckennittet som ser bulligt o barsnligt ut.. vad tycker ni? bättre? sämre?


Kommentarer
Postat av: Jon

Jag håller helt med dig, Lina. Det är en försämring utan dess like. Jag tänker på Toy´s are us eller nåt sånt. Vill de verkligen visa att de är "barn" som jobbar där, eller varför drog ingen i nödbromsen när loggan gjordes?

2008-01-10 @ 23:42:46
URL: http://www.jons.nu
Postat av: Tomas Pihelgas

Varje bokstav med färg har en betydelse i den nya loggan Lina. Det är något fint att vi fortfarande i Sverige kan erbjuda handikappade människor ett värdigt liv - som ett jobb innebär.

2008-01-11 @ 08:18:13
URL: http://www.pihelgas.se
Postat av: Lina

Absolut är det bra att smhall finns det var inte det som jag diskuterade Tomas. Jag kan säkert tänka mig att varje frg representerar något, det är väl ganska vanligt. Men jag tycker att valet av färger är lite barnligt. Och det tycker jag sänder fel budskap om de som jobbar på samhall, de är ju inte barnsliga! Alla har ju rätt till en åsikt :) Den första logotypen tycker jag inte var jättesnygg men den såg iaf seriösare ut än den nya.

2008-01-11 @ 11:55:00
URL: http://www.linaka.blogg.se
Postat av: Filippa och Kettil

Vi håller med dig Lina! Det ger ett barnsligt intryck, BR leksaker typ. Men helt fel med tanke på verksamheten.

2008-01-14 @ 09:48:18
URL: http://www.kettilochfilippa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0