Kul kristihimmelsfärds-torsdag

Just nu sitter jag och krånglar med en retorikuppgift som är en examinationsuppgift i skolan. vi ska analysera tre olika former av retorik. Jag ska ta ett tal av Obama, en text om Göran Hägglund och en bilreklamfilm. Det går segt men iaf framåt och inte bakåt om man ska vara lite positiv!

Annat som hänt idag är att jag fick frukost (nästan på sängen) i form av, gott bröd, kokt ägg, kaffe och (en liten miniöverraskning) risifrutti!! Kommer knappt ihåg när jag åt det senast. Sen satt jag ett par timmar med en ny logo åt ett hemsideprojekt som jag jobbar med. Något sånt här hade jag tänkt mig:



Sen gick Jon o jag ut en runda på stan och käkade lite på Pitchers osm ganska nyligen öppnat här i Linköping. Vi har ätit där en gång förut och då var det inte så himla bra tyckte jag men så tänkte vi att de kan ju få en chans till. man har ju inte heller så mkt att välja på när man vill äta och se på sport samtidigt. Denna gången tog jag inte hamburgare utan pasta med oxfile och krämig svampsås... vad blev då utlåtandet? En liten besvikelse faktiskt. När tallriken kom in så såg det ut som en slags risotto med pasta o kött. Allt var i småbitar och sammanblandat. Jag hade förväntat mig en köttbit, lite färsk pasta (spagetthi) och lite sås vid sidan av lite snyggt upplagt. Men så blev det alltså inte. Utöver detta var det också stora bitar av morötter som för det första knappt var färdiga och för det andra blev det värsta kalops-assiciationerna när man åt dem, mystiskt....

Nu har vi iaf varit hemma ett tag och jag tar en liten bloggpaus i mitt retorikskrivande som jag hade planer på att komma en lång bit med idag. Så med en skvätt Baileys i ett glas i handen och revivalmusik på radion så ska jag nog lyckas med att iaf komma halvvägs ikväll. SÅ spännande har alltså vår röda dag sett ut...hittils.... man vet ju aldrig vad som händer! =)

Ha en fortsatt trevlig kristihimmelfärd!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0